Kontakta oss
Vanliga frågor
Hyr ni ut kajaker?
Ja men bara till våra medlemmar. Läs mer om våra medlemskap på sidan som heter Club. Vill du bara hyra en gång rekommenderar vi att ni kontakta någon av våra duktiga kollegor, tex Seakayak Billdal.
Kommer ni att annonsera ut fler guidade turer? Hur ser det ut med datum under sommaren?
De flesta av våra guidade turer initieras av kunder som vill ha en guidad tur en viss dag. Då publicerar vi en tur och gör den bokningsbar för alla. Det räcker att en person vill ha en tur för att vi skall arrangera och publicera den. Är man 5 personer eller fler kan man få en egen tur som inte är öpen för andra att anmäla sig på. Så hitta en dag och maila förfrågan till oss så skall vi göra allt vi kan för att möta din önskan.
När jag skall betala med mitt kort säger er sida att det inte fungerar. Vad är det för fel?
Med stor sannolikhet är ditt kort inte godkännt för köp på internet. Kanske måste du aktivera det alternativt öppna det för köp på internet.
Får jag sjösätta min egen kajak vid er brygga?
Nej, sjösättningsplatsen hos oss är reserverad för våra medlemmar och deras tursällskap.
Vad skall man ha på sig för kläder när jag kommmer till Escape för att paddla?
Tag på kläder som för en prommenad i rådande väder. Tag även med något varmare plagg att värma dig med under pausen när vi är lite mer stilla. Förpacka i plastpåse.
Vad har ni för öppettider?
Vi har inga fasta öppettider utan är på plats i Önnered i samband med kurser, turer och evenemang. Om du vill träffa oss på plats går det bra att avtala en tid.
Hur loggar jag in på hemsidan?
Längst upp på sidan ser du "Logga in:" där fyller du i användarnamn och lösenord. Användarnamnet är oftast den epostadress du använde när du registrerade dig eller bokade din aktivitet hos oss.
Jag vet inte vad jag har för lösenord till inloggningen, kan ni skicka mig mitt lösenord?
Vi lagrar inga lösenord. Om du glömt ditt lösenord så kan du återställa det och skapa ett nytt. Längst upp på vår sida hittar du en gul prick med ett "i" som du kan klicka på för att komma till den funktionen.
Jag är medlem och undrar hur jag får tag i aktuell kod och club-info.
När du är inloggad klickar du på ditt användarnamn (se tidigare fråga) och sedan på club-info i vänsterspalten.
Jag har en kajakplats hos er som jag vill säga upp, hur gör jag det?
Du säger upp din kajakplats genom att logga in (se tidigare fråga), klicka på ditt användarnamn överst på sidan och sedan på Kajakförvaring i vänsterspalten. Här ser du din kajakplats och kan säga upp den.
Jag är medlem hos er och vill ta med en kompis ut och paddla. Kan jag hyra kajak även till min kompis?
Du kan hyra flera kajaker och ta med dina kompisar ut på kajaktur. Dock är det du som hyr kajakerna och är ansvarig för att de blir behandlade väl och återställda i gott skick på sin plats, i rätt tid efter användande.
Om jag bokar en aktivitet hos er och sedan blir sjuk, kan jag då boka om till en annan dag?
Vi har valt att mot en extra kostnad erbjuda flexibel bokning. Med flexibel bokning kan du, fram till 24 timmar inna aktiviteten startar, flytta din bokning alternativt få avgiften för aktiviteten återbetalad. Har du inte valt och betalat för flex vid själva bokningen har du inte denna möjlighet.
Jag har bokat en aktivitet hos er och en närstående har nu blivit alvarligt sjuk. Kan jag få tillbaka min erlagda avgift?
Nej. Vi har valt att inte erbjuda återbetalning oavsett vad som skett. Detta för att vi inte på ett rättvist och effektivt sätt kan bedömma enskilda fall, hantera läkarintyg etc. Har du bokat en plats och inte kan utnyttja denna själv går det dock att överlåta denna till någon annan. Du kan själv logga in och byta namn på deltagaren.
Vad är flex-bokningar?
Flex-bokning är en slags avbokningsskydd. Du betalar alltså lite extra för att kunna omboka eller avboka. Avbokar du så får du tillbaka hela beloppet för aktiviteten men inte själva flexavgiften.